Ondřej Matouš

Nominující organizace: Český svaz chovatelů, z.s.

Počet hlasů ve Volebním výboru v červnu 2020: 8 ze 13 hlasů

Počet hlasů v PSP ČR v červenci 2020: 83 hlasů (postupuje do druhého kola)

Základní údaje 

  • *1978, vystudoval sociální a mediální komunikaci na Univerzitě Jana Amose Komenského
  • Pracuje jako ředitel Výstaviště Lysá nad Labem, je radním za TOP 09 v Milovicích, zároveň členem Komise pro kulturu, sport a školství, předsedou výkonného výboru Českého svazu chovatelů
  • Dříve pracoval jako produkční na Výstavišti , v minulosti byl místostarostou Milovic za TOP 09. V roce 2018 neúspěšně kandidoval na pozici starosty.
  • V médiích vystupuje pouze v souvislosti s rolí komunálního politika a ředitele Výstaviště.

Slyšení ve volebním výboru poslanecké sněmovny 24. 6. 2020

Prezentace kandidáta:

  • Jak z pozice předsedy svazu chovatelů, tak z pozice ředitele výstaviště se s médii komerčními a regionálními setkává.  
  • Chce prosazovat, aby Český rozhlas nadále plnil funkce veřejnoprávní mediální služby, která dle jeho slov spočívá v zprostředkování informací, kultury, zábavy a vzdělávání. Za druhé, aby rozhlas efektivně a transparentně hospodařil, přičemž upozorňuje na vysoký rozpočet. Za třetí chce, aby se Český rozhlas věnoval žánrům a formám, jimž se soukromá média nevěnují. Jako takové jmenuje rozhlasovou hru, četbu a dokument. Podporuje regionální rozvoj a digitalizaci. Dále deklaruje, že v případě úspěšné kandidatury bude dbát na objektivitu, vyváženost a nestrannost Českého rozhlasu.

Otázky členů volebního výboru:

  • Opustil byste v případě zdárné kandidatury svou zastupitelkou funkci, jak byste zajistil nezávislost na politické straně, za níž jste kandidoval? (Tomáš Martínek, Piráti)

Jsem připraven pozastavit své dosavadní funkce ve veřejné správě.

  • Takže byte složil pozici zastupitele? (Tomáš Martínek, Piráti)

Ano, pakliže to zákon neumožňuje, budu muset složit i pozici zastupitele.

  • Vy jste otevřeně uznal, že jste spíše „konzumentem“ veřejnoprávních médií. Jak znáte strukturu stanic Českého rozhlasu? Které okruhy více posloucháte? (Martin Kolovratník, ANO)

Připadá mi, že je rozhlas věkově rozdělen. Já jsem konzumentem převážně Radiožurnálu, který poslouchám každý den. (Dále popisuje strukturu rozhlasu, do níž řadí počet stanic a rozdělení působení na internetu a sociálních sítích)

  • Rozhlas má zákonem definováno působení pouze on air. Měl by podle Vás Český rozhlas působit ve webových zpravodajstvích či na internetu a sociálních sítích? 

Ano, pakliže chce Český rozhlas přilákat další posluchače, tak jednoznačně musí být na sociálních sítích. Když jste zmínil zákon, tak si dovolím připomínku. Myslím si, že je potřeba zapracovat na té zákonné normě, která je z roku 1991. Myslím si, že je již překonaná.

  • Byl byste pro zvýšení koncesionářského poplatku? Popřípadě z jakého důvodu? (Barbora Kořanová, ANO)

Ano, jelikož od roku 2005 nebyl zvyšován. Nebránil bych se navýšení o pět korun.

  • Myslíte si, že by reklama měla mít místo ve veřejnoprávních médiích? Měla by mít reklama stejnou formu, jako mají komerční média? (Stanislav Berkovec, ANO)

Ano, reklama ve veřejnoprávních médiích své místo má. Český rozhlas by se měl propagovat formou bártrů. Stávající verze, která je v Českém rozhlase dostačující.

  • Jak rozhlas přiblížit mladým lidem? (Martin Kolovratník, ANO)

Jednoznačně přes sociální sítě. Nebo by šli nalákat přes hudební festivaly.

Níže uvedené informace jsme získali z veřejných zdrojů. Pokud jsou v nich faktické nepřesnosti, prosím, kontaktujte nás emailem: info@nfnz.cz. Děkujeme!

Previous article

René Levínský

Next article

Josef Nerušil