Mediální rady – monitoring – 7. dubna

Nárůst poplatků za Českou televizi? Není na to vhodná doba, shodují se radní

Generální ředitel České televize Petr Dvořák vyslal do veřejného prostoru myšlenku, jež i v „nekrizových“ dobách umí vzbudit dost povyku – zvyšování koncesionářských poplatků. „Kdybych si mohl říct, co bychom potřebovali, tak bych zvýšil poplatek o 15 korun, na 150 korun,“ řekl Dvořák pro HN.

https://www.lidovky.cz/domov/narust-poplatku-za-ceskou-televizi-neni-na-to-vhodna-doba-shoduji-se-radni.A200406_185558_ln_domov_rkj

Jak evropská veřejnoprávní média podporují diváky a posluchače během krize

Nová zpráva Evropské vysílací unie ukazuje, jak evropská veřejnoprávní média přizpůsobila své programy nově vzniklým potřebám.

https://informace.rozhlas.cz/jak-evropska-verejnopravni-media-podporuji-divaky-a-posluchace-behem-krize-8177430

Manažeři Českého rozhlasu nestrádají, ve srovnání s ČT ale dostávají výrazně méně

Řídit veřejnoprávní televizi je náročnější než rozhlas. Disponuje větším počtem zaměstnanců, větším rozpočtem i vlivem, a proto její vedení musí čelit výraznějším tlakům. Vůbec poprvé je ale v českých podmínkách možné vyčíslit, jak je tento stav finančně ohodnocen. Přepočteno na generální ředitele činí rozdíl více než jeden milion korun ročně.

Měření sledovanosti se vzpamatovává z počítačového útoku, dorazila první data

Společnosti Nielsen Admosphere, která na českém televizním trhu zajišťuje měření sledovanosti pomocí peoplemetrů, se podařilo kompletně obnovit činnost. Její systémy na konci března ochromil ransomware, kvůli kterému skoro týden nemohla tuzemským stanicím poskytovat klíčová data o úspěchu pořadů nebo podklady pro vyhodnocování reklamních kampaní.

https://www.lupa.cz/aktuality/mereni-sledovanosti-se-vzpamatovava-z-pocitacoveho-utoku-dorazila-prvni-data/